Arrowtown - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Hanny en Ton Keijsers-Schmidt - WaarBenJij.nu Arrowtown - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Hanny en Ton Keijsers-Schmidt - WaarBenJij.nu

Arrowtown

Door: ton

Blijf op de hoogte en volg Hanny en Ton

27 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Van Wanaka naar Te Anau gereden, via Arrowtown vlak bij Adrenaline junkie stad Queenstown. De weg loopt via Cardrona via een aanvankelijk langzaam stijgende , later steilere weg, die vroeger onverhard en levensgevaarlijk was.
Arrowtown is een voormalige goudzoekersstad en wordt in Nieuw Zeeland gezien als authentiek. Dit is alles behalve waar. Uit planken zijn nieuwe voorkanten van de huizen opgetrokken, deels wellicht gerestaureerd, maar een vergelijking van de straat nu met een echt authentieke foto van einde 19e eeuwlaat toch wel heel andere gevels zien. Achter de voordeur is alles echter winkel, cafe e.d.. Geen spoor van authenticiteit meer; hier wordt gewoon hedendaagse toeristenhandel gedreven.
Navraag bij een "local" leerde dat een volledig goudzoekershuis met dito inrichting niet meer is te vinden. WEl kun je bij de plaatselijke VVV nog een goudpan huren om in de plaatselijke rivier je geluk te beproeven. Als je daar nu nog goud zou vinden, moeten de goudzoekers van meer dan 100 jaar geleden zich gezamelijk wel ergh hebben vergist toen ze uit Arrowtown wegtrokken.
Al met al toch grappig maar niet de moeite waard voor een langduriger bezichtiging. Foto,s volgen, want dat lukt niet op deze campingcomputer.

  • 27 Januari 2014 - 23:30

    Brigit:

    Hallo daarginder,

    kreeg zojuist een app van mijn nicht, Sylvia Lok, dochter van mijn broer, die al ander half jaar aan het reizen is m.n.Azie, Australie, dat ze nu in Nieuw Zeeland is. daar heeft ze vrienden van mij opgezocht op het noorder eiland en sinds vandaag is ze in Queenstown aangekomen voor 4 dagen, waar ze in september wil gaan werken.
    zaterdag 1 februari vliegt ze terug naar Sydney, en in mei komt ze naar Nederland om vervolgens in september terug te keren naar Nieuw Zeeland. Stel je eens voor dat je haar tegen komt. Dat zou wat zijn.
    Veel plezier. Brigit

  • 27 Januari 2014 - 23:35

    Sylvia Lok:

    Hoi Hanny en Ton,

    Leuk, ik begrijp net van Brigit dat jullie in Q-town zijn.
    Grappig ik ook :) Ik vlieg 1 februari weer terug naar Sydney.
    Mochten jullie het leuk vinden om een drankje hier te doen hoor ik het graag.
    Donderdag ben ik verhinderd ivm een bruiloft.

    Mijn email:
    lok_sylvia@hotmail.com
    of NZ nummer: 0273 024 280

    ik verblijf vanaf vandaag met een ex-collegatje in een hotel aan de lake esplanade.
    Vrij centraal wat ik begrepen heb.

    Goed, zou leuk zijn om van jullie te horen.

    Groetjes van Brigit's nichtje Sylvia (uit Vaals) :)

  • 27 Januari 2014 - 23:40

    Brigit Lok:

    aan het einde van de wereld en dan zo'n snelle communicatie.
    bijzonder.

  • 28 Januari 2014 - 00:03

    Brigit Lok:

    op de kaart gekeken, kon het eerst niet vinden, als je op de blauwe stip gaat staan geeft dat arrowtown aan, maar dat zal Te Anau wellicht moeten zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanny en Ton

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 9440

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

08 Januari 2014 - 28 Maart 2014

Terug naar Nieuw Zeeland

Landen bezocht: