Haast - Reisverslag uit Haast, Nieuw Zeeland van Hanny en Ton Keijsers-Schmidt - WaarBenJij.nu Haast - Reisverslag uit Haast, Nieuw Zeeland van Hanny en Ton Keijsers-Schmidt - WaarBenJij.nu

Haast

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Hanny en Ton

05 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Haast

Afgelopen maandag zijn we aangekomen in Haast, het (bijna) meest zuidelijke dorp aan de westkust. Bijna omdat je vandaaruit toch nog een stukje af kunt zakken naar het zuiden, naar Jackson Bay, een kleine gemeenschap dat in een baai, tegen het fjordland aan ligt.
Op weg daar naar toe was het erg zonnig en warm maar toen we de Haastpas over waren kwamen de eerste wolkenvelden al over en tussen de bergen door schuiven. In Haast was het grijs en we besloten met het oog op de weersvoorspellingen en de overduidelijke aanwezigheid van sandflies, ons deze keer maar te tracteren op een motelkamer.
Diezelfde middag reden we nog een stuk langs de kust en meteen waren we weer helemaal verpletterd door het prachtige natuurschoon.
Het weer viel uiteindelijk ontzettend mee, we hebben een paar prachtige wandelingen gemaakt. Het enige wat niet meeviel waren de sandflies, bijna overal werden we belaagd en ondanks 80% DEET werd ik toch gestoken wat me uiteindelijk weer een paar dagen fikse jeukaanvallen opleverde.

  • 06 Februari 2014 - 10:37

    Wim:

    Hoi Ton en Hanny,

    Is dat dan waarom het Haast het? Dat je snel moet zijn om die sandflies te ontsnappen?

    Ik kan me Haast - en ook de meeste andere plaatsen die jullie beschrijven - nog goed herinneren van de fietstocht ten tijde van mn bezoek aan jullie in 1999. Dat is leuk, ik heb nog eens de foto's opgezocht omdat je bij een van de vorige beschrijvingen een herkenbaar beeld schetste, en inderdaad ben ik over die weg gefietst die toen nog niet verhard was en die over de Crown Saddle ging, dat was de dag nadat ik van Haast naar Wanaka was gefietst en toen eindigde ik in Queenstown. Ik had daar op die weg een foto waar ik voor het Cardrona Hotel stond, daar stond een bord op met Gaelic Whisky. Wat je toen niet kon vermoeden is dat je dat nu ook op Google Maps gewoon terug kunt vinden.

    Dus het is erg leuk allemaal om het te lezen.

    Iets heel anders: heb je nog van Rutger gehoord? Wij bekijken huizen aan de Haspengouw en dus zou ik hem daarover graag spreken.

    Groeten…….Pim en Wim

  • 06 Februari 2014 - 19:26

    Rigtje:

    Leuk om te lezen, naar van die jeuk. In Australie heb ik ook veel zandvliegjes ontmoet, nare beestjes.. Mooi zeg al die natuur! Robert is weer terug uit Gambia en behoorlijk ziek. Hij heeft buikgriep... Twan is fit en heeft vandaag enorm genoten van de ballenbak op de creche, hij vond het prachtig! Mijn 2e semester op de hogeschool begint volgende week, dus volop aan het voorbereiden van het werk, geniet van al het moois, XRRT

  • 10 Februari 2014 - 15:39

    Petra Arkenbout:

    Hallo Hannie en Ton,
    Met veel plezier lezen we(John ook) jullie verslagjes. Wat geweldig dat jullie daar rondreizen en veel dingen zien. Jullie hebben ons wel op een idee gebracht. Niet wachten met reizen maar gewoon gaan en doen.
    We wensen jullie veel reisplezier, geniet van alle mooie en misschien ook minder mooie dingen.
    We kijken uit naar het volgende bericht.
    Heel veel groeten. petra arkenbout

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanny en Ton

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 9444

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

08 Januari 2014 - 28 Maart 2014

Terug naar Nieuw Zeeland

Landen bezocht: