Greymouth - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Hanny en Ton Keijsers-Schmidt - WaarBenJij.nu Greymouth - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Hanny en Ton Keijsers-Schmidt - WaarBenJij.nu

Greymouth

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Hanny en Ton

07 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Woensdag zijn we weer verder gereden, noordwaarts. Prachtig weer, ondanks de voorspellingen van regen.
We hadden nog herinneringen aan Harihari, dat was in 1999 een van de weinige plaatsjes aan de westkust waar we aan konden leggen voor koffie en boodschappen. In vijftien jaar kan erg veel veranderen maar we vonden de winkel annex cafe en toen we er binnenliepen herkenden we het meteen! Het dorp zelf was echter flink gegroeid alhoewel we niet weten hoe betrouwbaar ons geheugen is.
We hebben in Hokitika gezocht naar een camping maar dat lukte niet en kwamen zodoende vroeg in de avond in Greymouth terecht. Op een camping aan de zee. Ons tentje ligt ongeveer 10 meter van het strand af en 's-nachts horen we de branding. Het weer blijft perfekt!
Hoe "klein" Nieuw Zeeland is bleek weer toen we gisteren in de loop van de avond een smsje kregen van onze Nieuwzeelandse vrienden dat ze ook aan de westkust zijn en waar wij nu precies waren. Blijken we op dezelfde camping te staan!
Vandaag hebben we dus de dag samen doorgebracht; Hokitika bezocht en de "Treetops walk" gedaan. Een wandeling over een ruim een kilometer lange brug door het regenwoud waarbij je op ongeveer 25 meter hoogte langs de boomtoppen van NZ's hoogste bomen, de Rimu's en de Kahikatea's loopt.
Jammer genoeg liep het voor een van onze vrienden niet zo goed af, ze moest zich na een val over een boomwortel in het ziekenhuis laten behandelen en aangezien ze hier onvoldoende mogelijkheden hadden zijn ze vanavond spoorslags weer terug naar Christchurch vertrokken om zich daar in het ziekenhuis te melden.
Wij blijven nog even, niet veel sandflies, prachtig weer en nog volop wandel mogelijkheden.