Wanganui - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van Hanny en Ton Keijsers-Schmidt - WaarBenJij.nu Wanganui - Reisverslag uit Wanganui, Nieuw Zeeland van Hanny en Ton Keijsers-Schmidt - WaarBenJij.nu

Wanganui

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Hanny en Ton

22 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Wanganui

Ongeveer 200 km ten noorden van Wellington zijn we afgelopen woensdag neergestreken, op een camping net buiten Wanganui aan de Wanganui rivier. De camping is fantastisch, voor het eerst hebben we een (verwarmd) zwembad. Ons tentje staat op een uitgestrekt grasveld onder enekel enorme bomen. De schaduw hebben we wel nodig want het is warm.
Het stadje is gezellig en lijkt wel wat op Christchurch voor de aardbeving. Aan de begroeing merken we dat het klimaat meer subtropisch is. We hebben gewandeld in de omgeving (die niet erg spectaculair is), oa in de botanic garden en genoten van het heerlijke warme weer (en gelukkig: geen sandflies!)
Morgen willen we verder reizen naar het Tongariro National Park. Van daaruit gaan we de Tongariro Crossing wandelen; een 17 km lange wandeltocht door een vulkanisch gebied, o.a. dicht langs Mount Ngaurahoe, voor vele beter bekend als Mount Doom uit " The lord of the rings". Het schijnt heel prachtig en spectaculair te zijn (langs een krater) en we verheugen ons er erg op.

• 22 Februari 2014 - 10:33

Rigtje:

Ha Hannie en Ton,

Veel plezier met de wandeling! Ben net ziek geweest en heb nu vakantie, dat is lekker. Twan zegt inmiddels mama en gaat overal waar dat mogelijk is staan. Heel knap!Met Robert is het goed, hij is het Gambia project aan het editten en vandaag gaan we taart eten met Danielle, Eva en Mieke want Danielle is jarig, gezellig dus. Liefs RRT

• 22 Februari 2014 - 14:21

Liesbeth:

Hallo Han en ton,

Heb eindelijk jullie reisverslagen en foto's eens bekeken.Super, wat een prachtig land en wat een mooie foto's. Stelt mijn reisje Napels niet veel voor. ik wens jullie nog een hele fijne tijd, geniet ervan. liesbeth

• 24 Februari 2014 - 16:46

Irene :

Heerlijk als je allemaal zo leest, heb er gelijk ook zin in!
    Geniet er van hoor!
    Dikke knuffel. Alouis en Irene.

• 10 Maart 2014 - 08:37

Juul:

Tsjonge lieve Han en Ton,

Echt geweldig om allemaal te lezen. Wat een prachtige reis maken jullie! Vele landschappen en vele weersomstandigheden.
    Geniet maar lekker, liefs Juul