Coromandel - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Hanny en Ton Keijsers-Schmidt - WaarBenJij.nu Coromandel - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Hanny en Ton Keijsers-Schmidt - WaarBenJij.nu

Coromandel

Blijf op de hoogte en volg Hanny en Ton

04 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Coromandel

Sinds enkele dagen verblijven we in Coromandel town op het schiereiland Coromandel. De eerste paar dagen met prachtig weer alhoewel we wel merken dat het op het eind van de zomer loopt, de nachten zijn frisser en vochtiger. Sinds gisteren is het weer echter meer herfstachtig geworden met een flinke (koude) zuidwestelijke wind en zelfs een paar regenbuien!
Maar uit het weerbericht blijkt dat we hier nog goed zitten, vooral op het oostelijk deel van het zuideiland is het echt noodweer met stormwaarschuwingen en hevige regenval.
Buiten dat wanen we ons hier wel in het paradijs; onze tent staat op een grasveldje onder de bomen en daarachter begint na ongeveer 15 meter grasveld de zee. We liggen aan een baai waardoor het verschil tussen eb en vloed ongeveer een kilometer bedraagt. Eergisteren liep ik tijdens eb helemaal naar de vloedlijn, hier en daar poeltjes met water en van alles te zien; veel schelpjes die rondlopen omdat er bij nadere inspectie krabjes in blijken te zitten. Allerlei dieren die zich in het natte zand hebben genesteld, wachtend op de opkomende vloed. Hier en daar overblijfselen van een vis die niet goed op heeft gelet, droog is komen te liggen en nu door de meeuwen en andere kustvogels wordt verorberd.
Het water is turquoise blauw maar gisterochtend zonder zon leek hij wel groen. Als het vloed is, vooral met de harde wind van de laatste dagen, slaat de zee tegen het land. Afgelopen nacht lag er een tak uit een boom naast onze tent en de harde wind samen met het water dat tegen de kust beukte maakte me toch wel een beetje nerveus. Uiteindelijk hebben we toch prima geslapen maar komende nacht, de laatste hier want morgen gaan we verder, slapen we in een cabin (een huisje met alleen een bed). De wind houdt aan en in de loop van de nacht gaat het ook hier regenen. We hebben de tent vanavond nog droog ingepakt en de voorspellingen voor de komende dagen zijn weer beter.