Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Hanny en Ton Keijsers-Schmidt - WaarBenJij.nu Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Hanny en Ton Keijsers-Schmidt - WaarBenJij.nu

Wanaka

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Hanny en Ton

25 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Afgelopen maandag hebben we Christchurch verlaten en zijn in de loop van de middag in Twizel gearriveerd. Een klein dorp dat pas bestaat sinds de jaren zestig van de vorige eeuw dankzij de aanleg van een dam tbv de electriciteitsvoorziening. We vonden nog een beschaduwde plek op een kleine camping in het dorp, tussen twee nederlandse echtparen in(!) waarmee natuurlijk uitgebreid reiservaringen werden uitgewisseld. We hebben een prachtige wandeling gemaakt aan de voet van mount Cook, genoten van de prachtige turquois kleurige meren en het uitgestrekte landschap.
Donderdag hebben we ons tentje weer ingepakt en zijn verder gereden naar Wanaka. Even buiten Wanaka zijn we neergestreken op een camping aan een afgeschermd deel van het meer, aan de monding, of eigenlijk begin van de Cluthariver. Deze rivier voert het gletsjerwater af naar de Pacific. De eerste dag hier hebben hier we een wandeltocht langs gemaakt; prachtig helder water met hier en daar stroomversnellingen, dus veel verval.
Gisteren hebben we na een autotocht over een ongeasfalteerde weg een wandeling gemaakt in Mount Aspiring NP. Ook weer prachtig!
Ik heb even problemen om op deze computer (internetruimte op de camping) een aansluiting te vinden voor de camera, dus de foto's komen later.
Het plan is morgen verder te trekken naar Te Anau.
Beetje heimwee hebben we wel maar we hebben het geweldig naar onze zin en genieten!

• 25 Januari 2014 - 09:50

Rigtje:

Dat klinkt goed! Wat zien jullie veel moois! Robert is vannacht voor werk 10 dagen naar Gambia vertrokken om daar te filmen in een ziekenhuis. Twan en ik gaan zo ontbijten. Twan is ook een echte uitslaper, erg lekker dan kunnen we rustig ons weekend opstarten. Hij tijgert nu door de kamer en trekt de hele babygym achter zich aan. De kleine spierbundel! Kleine Epke. Ik wens jullie veel plezier bij de mooie trips, liefs Rigtje, Robert en Twan