Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Hanny en Ton Keijsers-Schmidt - WaarBenJij.nu Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Hanny en Ton Keijsers-Schmidt - WaarBenJij.nu

Taupo

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Hanny en Ton

28 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Taupo

Aan de horizon zijn stoomwolken zichtbaar en er hangt onmiskenbaar een lucht van zwavel; we zijn in het "geothermische" gebied van Nieuw Zeeland.
Werden we op mount Tangeriro nog zenuwachtig van wolkjes stoom die uit aardspleten ontsnapten, hier is het normaal als je langs een weiland loopt en er een stoomwolken uit de bodem opstijgen. Onderweg staan waarschuwingsborden voor "steam" waardoor je zicht belemmerd kan worden en hier en daar loopt warm water uit een bron de rivier in. Daar zitten mensen gezellig bij elkaar in het warme bad. De echt actieve gebieden zijn omheind en als toeristische attractie toegankelijk na betaling van entreegeld. Natuurlijk zijn we daar ook naar toe gegaan; "the craters of te moon". Een boel geborrel en gesis, veel stoom en prachtige (aard)kleuren.
Taupo is een gezellig, echt Nieuwzeelands stadje dat sinds vandaag overstroomd wordt door sportievelingen omdat morgen de "iron men" een soort van triatlonwedstrijd wordt gehouden. In het meer zien we behalve de aalscholvers ook lange afstandzwemmers tussen de golven trainen en op de camping staan de pannen met pasta op het vuur. Morgen zal het wel een chaos zijn in het stadje maar we zijn van plan om dan weer verder te gaan.